2016. március 4., péntek

Kedvenc tanulási technikám

lesz a sorozatban az utolsó. Ez pedig nem más, mint a gondolattérkép.

Ugyan ez sem varázsszer, de segít a tananyag megértésében, feldolgozásában, elsajátításában és felidézésében.
A módszer legnagyobb előnye az, hogy az ismeretek nem elkülönülve jelennek meg, hanem összekapcsolódva. Így egyik információ segít a másik előhívásában.
Ne ijedj meg, eleinte tényleg aránytalanul sok időt igényel, de később, ha belejössz a technikájába, gyorsabban el tudod készíteni. Ez persze akkor sem néhány percet jelent! A gondolattérkép megalkotásához mindenképpen odafigyelés, elmélyülés szükséges!

Először is meg kell ismerkedned néhány szabállyal.
Kedvcsinálónak nézd meg ezt a rövid összeállítást!
Ezeket a szabályokat én természetesen gondolattérkép formájában foglaltam össze (egy kicsit bővítettem is a filmben hallottakat).


Ha a tanítványom vagy, akkor most (remélem) felsóhajtottál: "De hiszen a füzetem tele van gondolattérképpel!" Igen, én nem csak beszélni szeretek róla, meg ajánlani, de használni, használtatni is!



Készítheted így,  hagyományos módon, kézzel, de akár számítógéppel is. Sok ilyen program létezik. Én legutóbb a még mindig kedvenc oldalam (www.learningapps.org) felületén készítettem egyet.



Innen eredetiben tölthetitek le.

És ne felejtsd el, hogy ez nem csak a történelem tanulásánál működik!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üzenj itt, ha kérdésed, vagy mondanivalód van!