2016. január 15., péntek

Kockulok

már egy ideje én is.
De a szónak nem abban az értelmében, amire eddig használtunk, illetve használtatok.
Megszületett a szónak a pozitív jelentése, ami azért természetesen a számítógéphez is kapcsolódik.

Volt először egy projekt, amit a Berni Pedagógiai Főiskola, a Mainzi Egyetem és a Zittau/Görlitzi Főiskola közös végzett, ennek eredményeként jött létre a LearningApps.org . Aztán úgy két évvel ezelőtt véletlenül rábukkantam, amikor olyan feladatgenerátort kerestem, ami ingyenes és nem angol nyelvű. Rátaláltam és ott ragadtam. Elkezdtem vele barátkozni. Azóta is  rengeteg időt töltünk együtt, és sok jó feladat elkészítésében segített. A gyerekek is megszerették. Már nem csak órán használjuk, de hála a létrehozható osztályoknak, otthon is tud vele mindenki gyakorolni a saját ütemének, saját érdeklődésének megfelelően. Látom, hogy ki mikor foglalkozott vele, meg tudta-e oldani, vagy csak elkezdte, de valami miatt nem boldogult vele. Sok-sok hasznos információ egy tanárnak!  De hasznos a gyerekeknek is, mert nem csak az én feladataimat tudják megoldani, de szoktak egymásnak is készíteni, ami teljesen más gondolkodást kíván, mint amit eddig megszoktak.
 És mindezt az otthoni gyors, biztonságosan működő internetünk védelmében, és tágas dolgozóasztalomon szétpakolva teljes kényelemben és nyugalomban tudom szervezni.

Közben mestertanárok egy csoportja összefogott, hogy elkészítse az oldal magyar kezelőfelületét. Egymásra találtunk - a neten ez nem nehéz! Először csak egy facebook-csoportban segítettük egymást, majd ők útjára indítottak egy honlapot is Kockalapok néven. A név onnan jött, hogy a fordítók tankockának nevezték el az egyes feladatokat. Felkértek, hogy csatlakozzam a csapatukhoz. Örömmel tettem, mert így lehetőségem van, hogy ne csak a saját szűk körömben népszerűsítsem.

Szóval így  kockulok én!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üzenj itt, ha kérdésed, vagy mondanivalód van!